healthislife

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Livia - 15 maj 2013 19:38

Dagen idag var katastrof! Vi skulle haft engelska nationella med p.g.a något fånigt strömavbrott blev det inställt coh med bara en lektion kvar på dagen 3.5 timmar senare bestämde jag att gå hem med en kompis på rasten. det är så jobbigt att när man känner att något går bra så måste man avbryta det och så hade jag inte behövt stressa ihjäl mig på morgonen heller.  Jaja, jag fick iallafall mer tid hemma då jag slutade 13.30 Jag sprang en runda i spåret och stötte på en massa orienterande barn och ungdomar vilket var lite jobbigt då jag gärna är " själv" när jag springer, framförallt när jag ser ut som jag gjorde, med otvättat hår och trasiga kläder ;) Lite slappo style. XD


Efter joggingturen kom jag hem för ett mellis som idag var kokosplättar med ananas keso. Proteinrikt, C vitaminrikt och fullt med nyttiga fetter. Kokos är ett bra fett då det inte läggs på kroppen utan blir direkt energi som kroppen använder till sina anaeroba och aeroba ( aktiva) processer. Det ökar våran förbränning och gör att musklerna arbetar effektivare.Annat fett läggs ofta till viss del på kroppen och blir fett i vårat fett lager medn tack vare sina korta och mellanlånga fettkedjor så används i stället kokosfettet som bränsle och förbrukas. Dess andra hälsofrämjande effekter stannar dock kvar i kroppen och gör sin nytta. Tack vare laurinsyran, som också finns i bröstmjölk, stärker det immunförsvaret och håller blodsockert på jämn nivå. Det är bra mot sockersuget då det har en lätt söt smak. Det kan även ge bättre minne och lägre kolesterol.

     


Ingredienser 1 mellis port:

2msk kokosmjöl

Salt

1msk söt

½ tsk bakpulver

1.5dl kokosmjölk ( 6%)

1.5 äggvita eller 1 ägg


150 g ananas

125g keso


Vispa ihop det blandade torra med ägg och halva mjölken. Tilsätt resterande mjölk och ev någon matsked vatten. Klutta ut cirklar på bakplåt och grädda i Ugn 225 grader 15 – 20 min. Blanda ihop keson med skivad ananas och ät till plättarna.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards