healthislife

Alla inlägg under oktober 2014

Av Livia - 5 oktober 2014 20:31

Tjena, dagen har flutit på och har varit så trött så har mest legat inne. Tror det är väderskiftet:O Har iallafall lyckats handla käk och köpte även hem sushi till lunch. Altså det är något med sushi, det är så otroligt gott och man blir ALDRIG trött på det. Dagens recept är på förrgårdagens lunch, en vegetarisk och även chans till vegansk tallrik med olika roliga ingredienser, indiska smaker och färger! Smakade gott och man blev faktiskt mätt även om min huvuddel, köttet/fisken saknades! Testa!

   

Indiska grönskaksnudlar  med sötpotatis quinoabollar och sesamkex:

1port:

Gurka och morot spiraliserad

2msk kokosmjölk

Lite santa maria garam marsala

Chili

5 rostade cashewnötter

½ avokado

Näringsjäst

Rödbetor

Broccolli + olivolja och sojasås

Sötpotatisbollar:

½ tollagad sötpotatis

2/3 dl quinoa

Vitlök

Näringsjäst

Rulla bollar och grädda 200 grader 15 min.


Sesamkex:

2msk sesamfrön

1msk linfrö/physiliumfrö/chiafrö

1 äggvita

Salt, timjan

Blanda och låt svälla. Bre ut på bakplåtspapper och grädda 200 grader tills torr och krispig. Ca 20min.


Av Livia - 3 oktober 2014 21:08

God kväll! Dagen har inte direkt varit produktiv. Hade allt planerat, tänkte träna, plugga, städa och fixa men lyckades endast baka och bjuda över en kompis på finfika följt av en hundpromenad. Så vad har gjorts mer under dagen då? Jo jag har kollat på serier, HELA JÄKLA DAGEN!! Måste bli mindre lat känner jag ;)  Jaja, bakade i alla fall nyttiga kanelbullar, det är ju kanelbullens dag imorn! Fria från vetemjöl, vitt socker, mättat fett och jäst, fick godkänt av kompisen och ska tas med som träningsmellis imorn till gymmet då de är rika på både bra kolhydrater och protein, perfekt recovery. Ska nog köpa mig en ”riktig” kanelbulle också då jag älskar dom! Framförallt de riktigt stora som man köper på Preem, rykande varma, helst med ett glas iskall mjölk till! Här kommer mitt nyttiga bull recept i alla fall.

   

Kanelbullar:

6 st

2msk kokosmjöl

2msk mandelmjöl

1msk sojamjöl

1tsk bakpulver

2/3 dl havremjöl

Kardemummakrnor, salt


1 ägg

½ dl mjölk

½ tillagad kall söpotatis

2msk honung

½ dl kokta linser


Fyllning:

3 dadlar

2msk mjölk

1msk kanel

3 valnötter


Blanda allt torrt. Mixa allt blött och i med det torra. Kavla ut mellan två fuktade bakplåtspapper. Rör ihop fyllningen och bre på degen. Rulla ihop skär 6 bullar och grädda 200 grader 15 – 25 min.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards