healthislife

Alla inlägg under oktober 2013

Av Livia - 9 oktober 2013 13:20

Lussebullar, jag vet det är lite tidigt att börja med julmat men jag kan inte rå för det. Vanligtvis är jag inget stort Fan av lussebullar men när jag såg ett halvöppet paket saffran på diskbänken och kände smaken av riktigt fluffiga, krämiga bullar i munnen (rent psykologiskt alltså) så sattes ugnen på i ett huj. Dessa bullar är inte lika torra ock tråkiga som vanliga lussekatter utan saftiga och fluffiga.

Sockerfria, näringsrika och full med protein och långsamma kolhydrater och världens godaste bakverk jag smakat.

     

Ingredienser 6 bullar:

0.75 dl varm mjölk

½ pkt saffran

1tsk chiafrön

1msk honung


1dl havremjöl

2/3 tsk bakpulver

1msk vanilj kasein ( eller kokosmjöl och sötning + vanilj)

Salt

1.5 msk kokosmjöl

1msk sojamjöl


1 ägg

0.75 dl turkisk yoghurt

3msk russin


Sätt ugnen på 200 grader. Blanda allt torrt i en bunke. Rör ut saffran, honung och chiafrön i mjölken, låt stå  5 min. Vispa ägg och turkisk yoghurt fluffigt. Blanda försiktigt i det torra, russin och sist mjölken. Forma 6 klickar och grädda 10 min.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards