healthislife

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Livia - 10 mars 2013 21:30

En fullkornsmuffin med A-vitamin som är perfekt att ta med när man ska ut på picnic. Den krämiga glasyren bryter av mot den saftiga kakan och crunchet från nötterna. De smakar så likt originalet att man inte märker att de är hälsosamma. Jag tog med mig en bunt när jag och hunden skulle ut på tvåtimmars hike och de gav oss energin att orka HELA vägen upp på den lilla kullen, haha XD

Jag ÄLSKAR morotskaka, speciellt de där som man köper i små former på preem men man kan inte alltid käka morotskaka, eller? Jo nu så, dessa är t.o.m lämpliga till frukost.


Fullkorn, B-vitaminer, lågt GI, A – vitamin/ beta caroten, matsmältning stimulerande kryddor, kalcium och protein, jag tackar inte nej i alla fall.

     

Ingredienser 8 muffins:

1dl dinkelmjöl

 

1tsk bakpulver

½ tsk kanel

1/2tsk ingefära

½ krm vaniljpulver

2ägg

½ dl sötning ( stevia, honung, agavesirap, kokossocker)

¼  dl rapsolja

2 stora morötter rivna

25g valnötter

Frosting:

200g philadelphia light

3msk honung eller avage sirap

Morötter rivna


1. blanda ihop det torra.

2. vispa det blöta och rör sedan i det torra och de rivna morötterna.

3. lägg i formar och grädda ca: 15 min 225 grader.

4. ta ut när en gaffel kommer upp torr ur mitten av dem och låt svalna.

5. rör ihop glasyren och bre på. Toppa med morötter.


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards