healthislife

Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Livia - 2 mars 2013 10:30

Helg, helg, strålande helg, kaaksmetsmilkshake till fruukost!

Det ser ut som, det smakar som, det känns som ……… kakasmet! Riktigt syndig sockerkakssmet med rivet citronskal, sådan som mormor fick säga åt en att INTE äta när man bakade kaka. Man gjorde det i alla fall och fick ont i magen, typiskt. Jag åt denna b.la till frukost och fick inte ont i magen, tvärt om min mage som kan vara lite krånglig satte igång och började jobba och magproblemen höll sig borta hela dagen. Jag lovar er den smakade verkligen kaksmet, man kunde t.o.m känna en lätt äggsmak, konstigt? Riktigt god i alla fall.


Kokosolja och mjöl innehåller laurinsyra som har antibakteriella egenskaper och bidrar till bättre hälsa i tarmfloran, banan neutraliserar magsyra och främjer matsmältningen. Denna shake är sockerfri, gräddfri och 100% Tasteful!

     

Ingredienser 1 port:

2dl kokosmjölk

1tsk kokosolja, nötsmör eller t.o.m smör

Om du använder mjölk

1/4tsk agar eller gelatin också

1tsk kokosolja, nötsmör eller t.o.m smör

1 frusen skivad banan

1tsk kokosmjöl eller annat mjöl

1krm vaniljpulver

1/2tsk bakpulver

Rivet citronskal

Lite citronskal om du inte toppar med det


Toppa med strössel eller färgat kokos och citronskal som jag


Om du använder dig av tunn mjölk och alltså inte kokosmjölk så rekommenderar jag verkligen att göra en pudding av den för riktigt krämig smak ( det gjorde jag). Rör ihop kokosolja, mjölk och agar agar/ gelatin och koka upp under omrörning. Låt svalna i kylskåp 2 timmar.

Blanda ihop bakpulver, mjöl och vaniljpulver. Mixa allt slätt med stavmixer och servera.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards