healthislife

Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Livia - 4 juli 2014 18:46

Äntligen sommarväder! 26 grader varmt och sol! Har idag plockat både smultron, blåbär och kantareller och varit ute massvis. Käkade frukostbuffé på hotell i morse med kompis och vi satt där i två timmar och bara åt! Hem för lunch som vaar dagens recept, supernyttiga nachos Two ways, och underbart söt syrlig Limekvarg med hallon och granola. Nachosen är fulla med långsamma kolhydrater, naturligt protein och näringsämnen som omega 3, magnesium och B vitaminer. Avokado ger oss bra fetter och fult med E vitamin. Smakar riktigt gott också, krispigt, ostigt och salt med söt finish från kvargen.

       

Supernachos:

1 port:

Hampanachos:

1 äggvita

1msk vatten

1msk hampaprotein

1msk näringsjäst

Salt, gurkmeja, spiskummin, vitlökspulver, paprikapulver

1tsk sojamjöl

2tsk chiafrön

½ tsk bakpulver


Nachos:

1 äggvita

1msk näringsjäst

Salt, spiskummin, vitlökspulver, paprikapulver, oregano

1msk vatten

1msk sojamjöl

1msk havremjöl

1tsk fiberhusk

1tsk chiafrön

1tsk havremjöl

½ tsk bakpulver


Vispa ihop ingredienserna och stek som en pannkaka i olja. Klipp trekanter av pannkakorna och torka i ugn 175 grader ca 20 – 40 min. vänd regelbundet. Ta ut och låt svalna.

Guacamole:

1 avokado

Koriander

Vitlök

Lime

Salt, cayennpeppar, spiskummin

1 msk yoghurt eller kvarg eller crème fräsch


Limekvarg med hallon:

2 dl kvarg

½ lime saft och skal

1msk sötning

Vaniljarom

1dl hallon värmda i Micro

1dl granola eller  musli


Servera kvargen tillsammans med nachosen, guacamolen, salsa och grönsaksstix. 

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards