healthislife

Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Livia - 2 juli 2014 21:32

Godkväll, är precis hemkommen frånkvällens träningspass och sitter nu och käkar litervis med kvällsmål och ser på Morden i Midsommar. Första träningspasset på veckan faktiskt och det kändes urskönt! Idag har det ju faktiskt varit lite sommarväder och dagen har fyllts med bakning, skola, smultronplockning ( de är stora som jordgubbar!) och middag med kantarell spagetti. Det finns massor av dem nu och de har ätits flitigt denna vecka! I Kvällens recept, som åts igår, figurerar de med huvudroll. Kantarellerna alltså… En kantarellpaj med pankaksskal, färgglad aprikossallad och underbart sommrigt kokosvatten till.  Pajen är proteinrik, Low eller Slowcarb beroende på mjölet man väljer och även rik på mineraler som kalcium och selen. Folsyra får vi från jordgubbar och kokosvatten har bra effekter på återhämtning efter fysisk aktivitet. Gotteligott för kropp och knopp!

         

Kantarellpaj & Sommar kokosvatten

Paj:

Botten/pannkakan:

1 dl äggvita

1msk fiberhusk

1msk sojamjöl

1msk havremjöl

1krm bakpulver

Salt

Lite mjölk

Stek i olja eller smör. Lägg i en for så att det bildas en ”skål” att hälla fyllningen i.

Fyllning:

1 ägg

1dl keso

Muskot, salt, peppar

Kantareller och gul lök stekt med curry, några skivor rökt kalkon

45 g fetaost eller annan ost

Vispa ihop ägg, kryddor och keso. Lägg de stekta svamparna och lök i pannkaksformen och häll över äggstanningen och strö över osten. Grädda 225 grader ca 25 min.

Servera med en sallad, jag hade sojabönor, aprikos, spenat, feta, hampafrön, sparris, avokado och riven morot i min.

Kokosvattnet:

1dl jordgubbar

Smultron

Basilikablad

1.5dl kokosvatten

Mixa med stavmixer.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards