healthislife

Alla inlägg den 30 maj 2014

Av Livia - 30 maj 2014 17:46

Hejsan hoppsan, regnigt idag. Har varit på ett köpcenter hela dagen med en kompis och käkat sushi, druckit latte och bara snackat en massa skit, haha nä inte skit men jag har snackat. Blir alltid hyper av kaffe, konstigt nog ;) Efter det storhandlade jag inför den kommande veckan, min favorit syssla. Hem igen efter att ha lånat kvällens fredags film på bibblan och var då hungrig. När jag var inne på ICA såg jag världens godaste kycklingbaguette och fick världens sug, så jag bestämde mig för att göra en egen variant. Resultatet blev supergott och betydligt hälsosammare än deras alternativ som innehåller vetemjöl, något min mage är överkänslig för. Så jag bakade mig en chia fralla och fyllde med lite grillad kycklingklubba och curryröra, hemmagjord och vips hade man ett supergott mellis. Resultatet får ni här nedan! Testa, testa!

   

Kyckling curryfralla:

1 port:

Fralla:

1msk kokosmjöl

1msk mandelmjöl

0.8 msk chiafrön

1msk linfrö

1 – 2 tsk fiberhusk

½ dl keso

1 ägg

1tsk bakpulver

Kryddor, oregano, salt

Blanda allt, Forma bulle och grädda 20 min 175 grader.


Kycklingcurryröra:

1 grillad kycklingklubba ( bara köttet)

1msk kvarg

1msk naturell yoghurt

Curry, gurkmeja, paprikapulver, cayennpeppar, salt, vitlökspulver

Dill,gräslök

1tsk sötning eller lite rivet äpple

½ riven morot

+ salladsblad

Rör ihop. 

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards