healthislife

Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Chiapudding med salted caramelsås

Av Livia - 20 maj 2014 19:04

Godkväll, i mitt första riktiga inlägg tänkte jag summera dagen och sedan bjuda på ett göttigt recept. Dagen började med min älsklingssyssla, frukost, vid sjutiden. Idag bestod den av en riskaka med världens godaste grillade lax ( färsk lax, santa maria allaround marinad och kolgrill), keso och böngroddar, en massa frukt på det och Chai-hampasmet ( recept kommer imorn). Surfade lite på datorn i min ensamhet och tog sedan en sväng med vovven. Ner till skolan vid elvatiden och åt sedan sushilunch med morsan. Hem igen för mellis AKA dagens recept och en överjordigt stor (och saftig) apelsin, det är verkligen säsong för dom nu. Ner till friskis för favvopasset, HIT med bästaste tisdagsgruppen, körde på med orentlig energi och helt enkelt bara älskade varje minut (är ovanligt positiv idag känner jag, kan vara vädret ;). Nu, nedslagen i soffan med kvällens välbehövliga middag och soffmys för resten av kvällen. Hoppas ni har det bra och också njuter av vädret! :)


Nu till kvällens recept som också blev dagens mellis, Chiapudding med saltig karamellsås. Chiafrön är som sagt rika på omega 3 och 6 och även fibrer. Kokosvatten innehåller bra mineraler och salter som är bra vid återhämtning efter exempelvis fysisk aktivitet. Kakao är en super antioxidant och pumpa är rikt på beta karoten. Jordnötssmör är rikt på protein och E vitamin och banan rikt på kalium. Kokossocker har ett lågt GI och kokosmjölk är skonsammare för magen än komjölk.

   

Chiapudding 1 port:

1msk chiafrön

2 msk kakao

1 tsk carob

1msk sötning

¾ dl tillagad pumpa

½ dl kokosvatten

½ banan

½ msk jordnötssmör

Vaniljarom


Mixa allt och ställ i kylen några h.


Karamellsås:

1msk kokossocker eller honung

1tsk kokosmjölk ( eller annan mjölk)

1 nypa salt

Vaniljarom


Koka upp i ett glas i micron och häll sedan över puddingen.

Toppa med valfritt, jag körde på kakaonibs och banan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livia - 13 december 2014 21:46


God kväll, sitter här med mys mat och slötittar på en av de många filmerna som går och kände för att dela med mig av ett recept på en av mina favoritgrejer med julen. Som ni säkert har märkt så älskar jag pepparkaksdeg och att köpa hem och bara äta ä...

Av Livia - 12 december 2014 12:43

Heej, Vaknade sent idag, vid elva tiden och då blev det fin brunch med skottska TV serier på datorn. Min brunch bestod av en feta och kyckling äggviteomelett, en supergod halon och ingefära smoothie, ett äpple och ti det en macka med avokado. Men rec...

Av Livia - 8 december 2014 18:12

Japp mina vänner, det är som det står, paleo pepprisar! Super näringsrika, krispiga och goda med ätt kola ton. Enkelt med få ingredienser och dessutom nötfria, vete, smör och sockerfria! Testa som alternativ till det traditionella julbaket.     ...

Av Livia - 6 december 2014 19:29

Nu är det juligen, ju ju ju ju jul igen! Det är typ så  det låter överrallt på stan nu, så fort man går in i en butik. Jag har inte riktigt anammat The chistmas spirit men har gjort en del nyttigt julbak iallafall. Igår bakade jag denna Saffrans chee...

Av Livia - 2 december 2014 21:39

  God kväll! Snabbt inlägg! På ett mandelbröd, perfekt till frukost och urgott rostat eller inte. Gluten, vete, socker, jäst, smörfritt  och low carb. Try it!       Ingredienser 2 bröd: 1dl madelmjöl 1msk kokosmjöl 1tsk bakpulver 1ms...

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards