healthislife

Alla inlägg den 11 juni 2014

Av Livia - 11 juni 2014 08:01

Här hörni, ska ni få ett recept på något jag skapade igårkväll, en grön islatte. Idén kom från alla caféer i stan som serverar islatte vilket är något som jag tycker är jättegott. Nu tänkte jag såhär att om man slänger i lite spenat, ärtor och mandelmjölk så blir den en grönare latte, vilket det blev, men den behöll samma goda smak om inte godare. Trixet är att man måste se till att ärtorna och spenaten är helt söndermixad så att man kan dricka den med sugrör annars blir det lite konstig konsistens. Hälsofördelarna då? Jo, ärtor är rika på fibrer som håller magen i trim de innehåller dessutom folat och magneium som hindrar hjärt/kärlsjukdomar. Spenat är järn rikt, järn förbättrar syretransportationen i kroppen och gör så att vi kan koncentrera oss bättre. Mandelmjölk är ett mjölkfritt alternativ som kan vara mildare för magen än komjölk. Om du vill hälsoboosta di islatte ytterligare kan du tillsätta kardemumma som neutraliserar slembildning och hindrar upptaget av skadliga ämnen kofein. Den hjälper även mot sura uppstötningar och uppblåst mage.


Sista inlägget på några dar nu, jag drar som sagt till London idag men är strax tillbaka med mer inspiration och FLER recept! Så håll ut och ha en bra start på sommarledigheten ( ni som har fått den).

 

Grön islatte:

1 port:

1dl kallt kaffe

1 äggvita

1dl mandelmjölk ( eller annan)

Vaniljarom

1msk sötning

1 näve spenat

1dl frysta ärtor

Mixa alla ingredienser förutom ärtorna tills slätt, tillsätt ärtor och mixa ännu slätare. Drick.


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards