healthislife

Alla inlägg den 23 juli 2013

Av Livia - 23 juli 2013 10:00

God morgon på er, jag antar att ni precis har vaknat? Själv vaknade man för sex timmar sedan, mitt i natten. Anledningen var att jag nu sitter på ett plan på väg till spanien och är 25 minuter ifrån landning. Jag ska, som jag tidigare har sagt, halv tågluffa genom tre länder i europa. Barcelona är vårat första stop och dit flyger vi. Jag kommer därför inte att blogga på 10 dagar nu! Som avskedspresent under dessa 10 dagar ger jag er ett sommrigt och lätt lunch recept att äta när man inte är sådärr jätte hungrig. En söt melonsallad med quinoa och hemmagjord pesto med pizza smaksatt kycklingfilé. Smarrigt!

 

Ingredienser 1 port:

1 kycklingfilé

Paprikapulver

Oregano

Vitlök

1tsk olivolja

1krm tomatpuré

Salt, peppar

Tomatsås:

1 stor eller 4 små tomater hackade

1/2 gullök

Purjolök

Vitlök

salt,peppar

1/2 tsk balsamvinäger


Sallad:

¼ galiamelon i kuber

1dl kokt quinoa

Pesto:

1msk olja

2msk nötter ( pinjenötter)

2msk riven parmesanost

½ vitlöksklyfta riven

Salt/peppar

Basilika

Citron ( droppe)


Mixa peston med stavmixer och blanda med resterande salladsingredienser.

Marinera kycklingen och lägg filén i de hackade tomaterna och löken i en ugssäker form.Grilla på 200 grader ca 25- 35 min i ugn.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards