healthislife

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Livia - 17 juni 2013 21:14

Hej på er! Jag vet att det var länge sedan jag bloggade nu och ja, det kommer nog bli så under lovet, lite ströbloggande till och från utan någon riktig fason :( Hoppas ni ändå vill fortsätta läsa och testa mina recept :) Jag åker snart till portugal i två veckor och kommer då inte kunna blogga efter det bär det av på tågluff genom europa i 10 dar. I augusti ska jag jobba i två veckor så under dessa tre peioder blir det inget bloggande.


På senaste tiden har jag gjort en massa lika nyttiga micro kladdkakor ( alla recept kommer) men nu ikväll gjorde jag det bästa hittils. Den har den där moussiga, kladdiga konsistensen, lagom söt nästan för söt, och precis rätt styrka i kakaosmaken, inte för stark. Detta är nogåt ni verkligen måste testa, you wont be sorry! Dessutom är den hel nyttig. Inget vitt mjöl, snabba carbs den är faktiskt low carb, low fat, high prtein och en massa kalcium och antioxidanter. 45 s i micron och lyckan är uppnådd. Just go for it!!

   

Ingredienser 1 port:

2msk kokosmjöl

1msk kakao

1/2 tsk bakpulver

3 - 4 tsk sötning ( valfri)

2msk keso

1/2 - 1 dl mjölk

1msk äggvita eller keso

Pepparkakskrydda, kaffepulver, apelsinskal ?


Blanda de torra ingredienserna i en liten skål. Mixa keso och 1/2 dl mjölk slätt ( om du använder äggvita lägg dåi den också eller mer keso). Rör i keso mixen i de torra, smeten ska vara fuktig och kladdig, inte torr och inte genomsur. Om den inte kladdar tilsätt då mer mjölk. Micra 45 s i micron på högsta effekt och ät. Sjukt gott!

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards