healthislife

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Balsamico- kyckling med jordgubbsås och potatisbollar

Av Livia - 3 april 2013 11:38

En finfin lunch eller middag där jordgbbarnas sötma blandas med den syrliga vinägern. Better than it sounds! Till allt detta serveras en sallad med valnötter och fetaosttoppat med besk roclla. Inte bara gott utan även dekorativt. Proteinrikt, C vitaminrikt, järn, folsyra, E vitamin, kalcium och blodtryckssänkande vitlök och matsmältningsstimulerande vinäger.


OK, är i Berlin just nu och vädret är t.o.m lite KALLARE än i sverige :O Har sett fyra säsonger av Sex and the city, so far men jag tror att innan jag kommer hem kommer jag klara mig igenom alla XD Var ute i stan igar med pappa och käkade pa världens finaste sushiställe. De hade specialiteer och jag beställde b.l.a en sshistrut med ngn majonäsdressing och sedan testade jag butterfish för första gangen i mitt liv. Det är n en av mina favvofiskar, tänk att den  faktiskt smakade smör :O Efter det gick vi in i en gaallaeria och köpte världens största bägare med frozen yoghurt och topping. Jag valde jordgubbar, kiwi och hackad choklad, riktigt somrigt tyckte jag. En annan grej jag gilar med berlin är att de har starbucks här. I sverige antar jag att espresso house är det svenska starbucks men det ger liksom inte samma feeling, om ni förstar vad jag menar. Jaja, hursomhelst hoppas ni har det bra och har roligt!

 

     

Potatisbollar:

2 potatisar

½ dl mjölk

Ev lite fetaost

Kryddor


Kycklingen:

Rosmarin, basilika, salt, svartpeppar

1msk olivolja

½ riven vitlök

½ dl balsamvinäger


Jordgubssåsen:

100g jordgubbar

¼ tärning bulljong


Servera med sallad, fetaost, valnötter och varför inte jordgubbar


Gör potatismos av potatis, mjölk, kryddor och ev ost. Formaa bollar och grädda 20 min 225 grader eller tils de får färg.  Grnid in kycklingen i kryddorna och oljan och grädda ca 20 min i ugn 225 grader. När den är genomkokt tar du ut den och häller vinägern över. Låt ligga i den några min. 

Koka upp jordgubbar och bulljong och mosa. 

 
 
Webbyrå i Borås

Webbyrå i Borås

3 april 2013 11:59

kram på dig Livia! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den på facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du skriver så bra. Jag skriver själv en blogg om att blogga, så vill du ha förslag på hur du kan göra din blogg bättre så spana in mina bloggtips :-)

/Lina

kram <3

http://synapswebb.se/blogg-hur-gor-man

Livia

3 april 2013 12:10

Kram tilbaks, och tack! Kollade in din blogg och jag tror säkert att jag kan hitta ngt bra där. Hoppas du gillar recepten och har andvändning av dem och att du fortsätter läsa XD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livia - 13 december 2014 21:46


God kväll, sitter här med mys mat och slötittar på en av de många filmerna som går och kände för att dela med mig av ett recept på en av mina favoritgrejer med julen. Som ni säkert har märkt så älskar jag pepparkaksdeg och att köpa hem och bara äta ä...

Av Livia - 12 december 2014 12:43

Heej, Vaknade sent idag, vid elva tiden och då blev det fin brunch med skottska TV serier på datorn. Min brunch bestod av en feta och kyckling äggviteomelett, en supergod halon och ingefära smoothie, ett äpple och ti det en macka med avokado. Men rec...

Av Livia - 8 december 2014 18:12

Japp mina vänner, det är som det står, paleo pepprisar! Super näringsrika, krispiga och goda med ätt kola ton. Enkelt med få ingredienser och dessutom nötfria, vete, smör och sockerfria! Testa som alternativ till det traditionella julbaket.     ...

Av Livia - 6 december 2014 19:29

Nu är det juligen, ju ju ju ju jul igen! Det är typ så  det låter överrallt på stan nu, så fort man går in i en butik. Jag har inte riktigt anammat The chistmas spirit men har gjort en del nyttigt julbak iallafall. Igår bakade jag denna Saffrans chee...

Av Livia - 2 december 2014 21:39

  God kväll! Snabbt inlägg! På ett mandelbröd, perfekt till frukost och urgott rostat eller inte. Gluten, vete, socker, jäst, smörfritt  och low carb. Try it!       Ingredienser 2 bröd: 1dl madelmjöl 1msk kokosmjöl 1tsk bakpulver 1ms...

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards