healthislife

Alla inlägg den 9 februari 2013

Av Livia - 9 februari 2013 16:45

Jag kan verkligen tycka att det är både gott och enkelt att bara ta ut en paj ur kylskåpet och värma på i micron ibland. Tråkigt nog brukar de flesta köpepajer/pajrecept vara rätt så näringslösa och ohälsosamma. Jag vill ändra på det. Jag har valt att baka min paj med soja och dinkelmjöl för att få långsammare kolhydrater och mer protein i crusten och sedan använda mig av cocosolja istället för smör för bättre fetter. Fyllningen går att variera i det oändliga men just idag kände jag för ädelost och brocolli, och något salt som i brist på bacon fick bli rökt kalkonklubba. Delicious, det blev perf! Testa det själva och ändra uppfattningen om att paj är onyttigt för jag garanterar att denna är nyttigare än mellismackorna.

       

pajskalet:

4msk sojamjöl

1msk dinkelmjöl

1msk fiberhusk

1-2msk kokosolja

2-3msk kesella

2msk kallt vatten

Salt, kryddor


Blanda torra, tryck i oljan i birat och nyp ihop till en smuldeg. Tilsätt kesella och frortsätt trycka ihop. Avsluta med vatten, du ska nu ha en slät, okladdig men ändå sammanhållande deg. Låt vila 30min.  kavla ut och tryck ut i oljad eller bakplåtsklädd form.  Grädda 225 grader 15min.  fyll med fyllningen och grädda i ca 30 min.


Fyllning:

50 g ädelost ( jag använde 17%)

1 äggvita eller 1 ägg

2msk mjölk eller grädde

100g kokt brocolli

100 g rökt kalkonklubba eller bacon/skinka/kalkonbacon ( whatever really XD)

Svart och vitpeppar, persilja


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards