healthislife

Alla inlägg den 19 september 2014

Av Livia - 19 september 2014 14:25

Morsning korsning alla helgivriga läsare! Fredag idag och bara ca 9 timmar kvar till helg! Jag ska börja helgen tidigt med middag på Max och något gott därefter ;)  Har hittills hunnit käka en underbar frukost med pepparkaksbröd ( recept här på bloggen) med ost och ägg, knäckemackor och en underbar pepparkaks chiapuddig som smakar som pepparkaksdeg. Det bästa med vintern är tamigfan pepparkaksdegen, rå och en hel längd ska det vara! Denna pudding är dock till skillnad från den faktiska degen riktigt nyttig med omega 3, beta karoten, protein, mineraler och vegan vänlig är den också. Om ni (som jag) verkligen diggar pepparkaksdeg så har jag även ett nyttigt recept på ätbar pepparkaksdeg, bara sök i sökrutan på bloggen så ska ni se! Har även varit och tränat idag, körde ett Hundringen pass med en kompis och fokus mage och ben och nu efter lunch och mellis sitter jag här och laddar inför vecko handlingen! I kväll blir det plugg, bak och vila ;)


     

Pepparkaks- chiapudding:

1 port:

1dl pumpa eller sötpotatispuré

1dl kokosmjölk

2msk pepparkakskrydda

2 dadlar

1tsk maca pulver

1tsk hampaprotein eller frön

1msk chiafrön

1tsk carob

Mixa och ställ i kyl över natten.




Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards