healthislife

Alla inlägg den 13 december 2014

Av Livia - 13 december 2014 21:46

God kväll, sitter här med mys mat och slötittar på en av de många filmerna som går och kände för att dela med mig av ett recept på en av mina favoritgrejer med julen. Som ni säkert har märkt så älskar jag pepparkaksdeg och att köpa hem och bara äta är något jag brukar göra men i år har  jag försökt att minimera min konsumption av pepparkaksdeg till två paket  istället för många fler som det brukar vara.  Därför hittade jag på dessa nyttiga ollar som smakar som pepparkaksdeg men är mcket nyttigare. Med dadlar, sojamjöl, hampa och chiafrön som bas blir detta riktig superfood. 


Idag har jag övningskört, ute i trafiken! Så ni som var ute vid tretiden kanske såg en knäpp person som bytte iler som en galning ;) Nej det gick faktiskt jätte bra, jag var riktigt stolt över hur lugn jag var  och beönade mig själv med en dyr Cappuchino på espressohouse! Har även varit ute i solen och haft sovmorgon till 11 ! :O Vad har ni gjort för någe kul? :)

 

Pepparkaksbollar 4st:
3 dadlar

1msk mandelmjöl

1msk hampaprotein/frön

1msk sojamjöl

bikaronat, salt, vanilj, pepparkakskryddor

Chiafrön

Ev: Probiotika bakterier

Mixa allt och rulla ollar med löta händer. In i kylskåp och ät!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards