healthislife

Alla inlägg den 30 november 2014

Av Livia - 30 november 2014 14:49

Glad första advent! Har ni tänt första ljuset ännu? Själv har jag idag startat dagen med buffé frukost på hotell här i stan med mormor och pappa. Det är något jag helt enkelt äskar, buffé frukost alltså, att sitta där med fyra tallrikar framför sig, en kopp kaffe i handen och bara iaktta alla människor som myser en morgon, och med julstämning  i luften blir det bara ännu bättre. Senare ska vi ner och titta på advent fyrverkerier.


Dagens recept är lite juligt sådärr, en lätt rätt som light middag/lunch ller mellis. Pocherade ägg, stuvad grönkål och en julsmoothie till.

 

1 port:

2 ägg ( stekta eller pocherade)

Grönkål

1msk olja

Muskot, peppar, salt

½ dl havregrädde

Tomat, frön


Smoothien:

1 äpple

1 apelsin saft och skal

Kanel, ingefära, nejlika

Maca pulver

Ev: anis

1msk hampafrön

Granatäpplekärnor


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards