healthislife

Alla inlägg den 27 november 2014

Av Livia - 27 november 2014 09:01

Hej, vi möts igen! Har inte bloggat på ett tag nu, har haft fullt med praktiken och fyllde dessutom 18 igår. Har lagat en hel del nya recept också så nu har jag massvis att dela med mig av! Nu är praktiken dock slut och snart börjar skolan igen :(  Det har varit väldigt kul mad praktik framförallt då jag fått vara på ett gym och ha på mig träningskläder fyra dagar i veckan, de är ju så  mysiga! Jag fick även skriva ett inlägg på deras blogg och valde att skriva om bålträning, Check it out! (http://powercenter.se/stark-dina-balmuskler-med-hjalp-av-plankan/ )


Hursomhelst, dagens recept är på ett stort mjukt bröd med smak av valnöt och morot, sprängfyllt med nyttigheter som linser, grönkål, gurkmeja och havregryn. Jag åt det till frukost fyllt med paprika, färskost och kalkon och hade en skål hallon och en vetegräshot till. Yummy! Nu får ni ha det så bra tills nästa gång vi möts XD

 

Morot valnötsbröd

1 bröd:

1dl kvarg

1 riven morot

1msk kokosmjöl

1dl havegryn och vetegroddar

1msk linser

Salt, fänkålsfrön, gurkmeja

1msk chiafrön

1 ägg

Grönkål

3 valnötter

Blanda allt torrt, vispa ihop det blöta och rör i det torra. Forma en stor bulle med fuktiga händer och grädda 200 grader 25 – 35 min, eller tills en tandpetare kommet ut torr ur bullen.  Funkar utmärkt att rosta och även frysa.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards