healthislife

Alla inlägg den 21 november 2014

Av Livia - 21 november 2014 14:24

Hej,

Hur mår ni? Själv är jag oroligt trött, sov inget inatt av någon anledning. Vilodag idag igen tänkte jag då det inte är någon idé att träna när man inte haft en natt av skön, cellreparerande sömn, men sen tänkte jag ” Jag kan väl köra ett litet hemmapass!” Och nu, 18 minuter senare, sitter jag här svettig och högröd i ansiktet och käkar återhämtningsmål. Hemmaträning kan faktiskt bli jobbigt!


Under passet hade jag en genomsnittlig puls på 138 och högsta på 169! Hur såg då detta snabba superpasset ut:

Jag värmde upp med 5 min hopprep och gick sedan vidare till att köra 4 tabata intervaller. Intervallerna bestod av två övningar som blev 6st intervaller sammanlagt,  20 sek arbete och 10 sek vila emellan varje övning.

  • Boxa eller slå på en säck eller kudde
  • Lägg dig ner och ställ dig upp utan att använda händerna

  • Inhopp ( stå på alla fyra och hoppa in och ut med fötterna mot magen)
  • Armhävning

 

  • Uppkast ( kasta upp en boll eller säck med kläder och fånga i ett benböj)
  • Ruska mattan ( håll i endarna på en matta och slå upp och ned, dammit kan jag säga!)


  • Inglid ( stå på alla fyra med fötter på en strumpa och dra in fötter mot överkropp)
  • Mountain climber burpe ( på alla fyra, hoppa fram med ena benet, alternera och sedan upp i ett upphopp. Upprepa)

Sedan avslutade jag med höga knän i en minut. Svettigt!


Återhämtningsmålet blev en underbar smoothie som jag även gjorde igår. Med en bas på mandlar, kokosvatten, saffran, anis, grönkål och apelsin är denna supersmoothie lite julig i smak samt mättande och proteinrik från mandlar. Perfekt återhämtningsmål.

 


Supersmoothie jul style:

1 port:

2dl kokosvatten

1dl blötlagda mandlar ( över natten)

1 apelsin skal och saft

 Anis & saffran

Citron

 Grönkål

1tsk maca pulver

1krm gurkmeja

Ingefära


Mixa med stavmixer och drick.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards