healthislife

Alla inlägg den 28 september 2014

Av Livia - 28 september 2014 19:32


Hej, har idag haft vilodag då jag vaknade med träningsvärk i hela kroppen. Har verkligen kommit igång med träningen och har tränat runt 5ggr denna vecka, har även ökat mitt intag och varit extra noggrann med kolhydrater och protein direkt efter träning! Igår blev träningsmelliset gröt på 2 dl havregryn, 1 banan, 2 ägg och morot, t.e.x ! Frukost igår blev dagens recept med grönkålschips både salta och de med pepparkakssmak ( hemmagjorda) och två knäckemackor med ost på! Rectet är på en citron gröt kräm med jordgubbar till. Protein, kolhydrater och vitaminer får ni här!

 

Vaniljkrämgröt med jordgubbar:

1 dl havregryn + vatten

1dl mjölk, 1msk sötning, vaniljstång eller arom, 1 ägg

1 riven morot

Rivet citronskal

1msk lucuma + 1krm ingefära

Koka havregrynsggröt, i med morot, lucuma och ingefära. Låt svalna.

Gör en äggkräm genom att koka upp mjölk och vanilj med sötning och vispa i ett ägg. Låt svalna. Blanda gröten med äggkrämen och citronskal. Servera med jordgubbar.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards