healthislife

Alla inlägg den 22 september 2014

Av Livia - 22 september 2014 19:45

Nej men ojoj vilket väder det harvart idag! :O Påväg ner till skolan imorse i regn och blåst flög min halsduk iväg och den såg jag aldrig mer så fick gå ner med vinden dragandes mot min hals, något som inte känns helt rätt nu i eferhand då jag tror jag dragit på mig en liten förkylning. Tänkte dra ner och gymma idag men blev inget med det då kroppen var helt slut och jag sov även dåligt inatt. Det är ju under sömnen som celler repareras och för er som inte visste det så bryter vi ned oss när vi tränar för att sedan återuppbyggas ännu starkare när vi äter och sover. Så jag kändded helt enkelt att om jag hade tränat efter en sömnlös natt och med en förkylning på ingång hade det varit katabolt, nedbrytande. Man ska lyssna på kroppen! :) Idag ska jag ge er en middag/lunch som går snabbt att göra och som blir gottigott att äta. Vi åt det som en del av en ttrerätters, som huvudrätt då, och om ni ska äta detta som ensam måltid rekomnenderar jag er att även tillsätta kolhydrater i någon form, såsom quinoa, bulgur, linser eller potäter ;)

   

Lax med pepparrotsstuvade morötter:

1 port:

1 laxfilé

Peppar, salt

Morötterna:

1 stor morot i bitar

1 dl ärtor

1 dl grädde ( havregrädde)

Dill

Citronskal

Pepparrot

½ fiskbuljongtärning


Sätt ugnen på 300 grader, krydda laxen och sätt in i ugnen på grill i 5 – 10 min.

Koka morötterna och i med övriga ingredienser. Koka ihop. Pressa citron över laxen och ät.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards