healthislife

Alla inlägg den 21 september 2014

Av Livia - 21 september 2014 09:38

Good morning! Rätt mulet ute idag! Hade igårkväll en kompis över på film kväll med middag, popcorn och så blev det lite jordnötskaka på det ;) Var tvungen att avsluta det hela rätt så tidigt dock då jag var jättetrött och somnade sen rätt så tidigt för att sova i 10 timmar! Har än så länge hunnit äta frukost och ska snart ner till gymmet för att köra bröst och axlar. Längtar då gårdagen verkligen inte bjöd på någon aktivitet annat än att bada hunden. En bra grej som gårdagen bjöd på dock var melliset, dagens recept. Ett savojkål wrap fyllt med sojastekt kyckling, äpple, sötpotatis och sojabönor och en tvålagers grön chiapudding som var extremt utsökt med smak av lime, aloe vera och vetegräs.


Ikväll blir det tvårätters för att celebrera premiären av Partaj som jag inväntat så länge! Tjäna, haha!

         

Grön tvålagers chiapudding:

1 port:

Lager 1:

2dl kokosvatten ( gärna med persika/mangosmak)

Lite mango

¼ banan

2msk chiafrön

Vanilj

Lager 2:

1 äpple ( micrat och mosat)

1tsk vetegräs

1msk chiafrön

1msk aloe vera

Limeskal


Savoy wrap med sojakyckling:

1 port:

1 blad savoykål

1 kycklingfilé ( stekt i 1msk olja och sojasås)

50g tinade sojabönor

½ rivet äpple

½ mickrad och mosad sötpotatis/pumpa

1msk solrosfrön rostade

½ dl kokta linser

1tsk olivolja

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards