healthislife

Alla inlägg den 2 september 2014

Av Livia - 2 september 2014 21:15

Nu börjar hösten komma, andra september och man känner det i luften!

Gårdagens kväll tillbringades i gott sällskap och trerätters från min sida. Jag och min kompis hade varsina middagsbjudningar och igår var det min tur.

Till förrätt blev det hallon och avokado sallad i salladswrap, till huvudrätt vankades det kyckling i svampsås med grönsaker och linser och efterrätt blev kladdkaka med banan, turkisk yoghurt och bär.

Jag tänkte ge er receptet på huvudrätten som min kompis gillade och jag med för den delen!

PS: Sorry för dåliga bilder, sälskapet kom lixom i första hand och att ta bilder när man ska ätta är lite oartigt ;)

       

Kyckling i svampsås:
2 port:

4 – 6 kyckling innerfiléer

1msk olja

Salt, svartpeppar

½ köttbuljong tärning

Lite vatten

1.5 dl valfri grädde/ crème fräsch jag hade milda mellan

Krossad torkad svamp

1msk sojasås


Stek kyckling med kryddor, häll på vatten och buljong och koka bort. I med övrigt och koka upp!

Servera med kokta linser, kokt broccoli, morot och brysselkål plus äppelmos på kokat äpple ( som det finns gott om såhär års!)


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards