healthislife

Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Livia - 18 augusti 2014 21:07

Whoopa! Vilken intressant dag det har varit, Första dagen på PT utbildningen och idag har vi gått igenom 6 timmar av anatomi och muskler. Askul och kan knappt bärga mig tills morrondagens lektion!  Nu, efter en mumsig Laxburgare med glutenfria hamburgerbröd och curry – mango majo och persikosallad har jag slått mig ner i soffan med Dessert och inväntar på premiären av Paradise Hotel.  Desserten består av en hälsosam och smarrig pumpakräm med smak av körsbär, citron och kanel. Aloe vera juice är bra för magen, pumpa är rikt på beta karoten, kakao ger dig antioxidanter, körsbär C vitamin, grönkål fibrer, ärtor protein och hampa mineraler. Lucuma ger härlig sak och mineraler som kalcium och järn.

   


Pumpakräm med körsbär och citron:

1 port:

2dl pumpapuré

1/3 citron skal och saft

2 dadlar eller agave 2msk

1msk kakao

1msk hampaprotein

1tsk kanel

½ dl kokosvatten eller mjölk

½ dl frysta ärtor

½ dl fryst grönkål

1msk aloe vera

1dl frysta körsbär

1msk lucuma

Mixa med stavixer och Toppa med kakaonibs

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards