healthislife

Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av Livia - 16 augusti 2014 12:25

God förmiddag eller kanske morgon för vissa! Själv vaknade jag halv nio ( sent för att vara mig) och gjorde frukost tillsammans med min Stockholm kompis som hade sovit över efter att vi hade varit på Uppsala Peace party igår.  Vi åt b.la Grötbröd med bregott och ost. Detta grötbröd som är så enklt att göra och har en god ” sconesmak” är fullt av långsamma kolhydrater och mineraler, fibrer. Igår hade jag det till lunch med en härlig sommarsallad vilket smakade underbart. Med ost och marmelad, skinka och smör, olivolja eller jordnötssmör, rostat eller kallt, hursomhelst så smakar det bra!

       

Grötbröd 3 – 5 skivor:

1.5dl havregryn

1dl vetegroddar

½ dl linfrö mjöl

Salt

½ dl yoghurt

½ - 1 dl ägvita

1msk vatten

Ugn 180 grader 40 min. Blanda ingredienser och häll i oljad form.


Sallad med grötbröd:

Galiamelon, gurka, tomat, rödlök, sallad

1msk olivolja

50  feta

100g blandade bönor

Svartpeppar, salt


Here comes a recipe for a healthy ”porridge bread” packed with minerals, fibers and slow carbs! I ate it yesterday with a yummy summer salad and yet today with butter, cheese and chia – orange marmalade.

Porrige bred 3 – 5 slices:

2/3 cup oats

1dl wheat germ or oatmeal

¼ cup linseed meal

Salt

¼ cup natrual yoghurt

¼ - ½ cup eggwhite

1 tbs water

Oven 180 degrees C for 40 mins. Mix ingredients and pour in oiled baking tin.


Salad:

Melon, red leek, cucumber, tomato, salad

1 tbs olive oil

50 grams feta cheese

100grams mixed beans

Black pepper, salt

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards