healthislife

Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Livia - 15 augusti 2014 14:07

En sak jag verkligen älskar är Banana split! Under min semester i Spanien letade jag febrilt efter en såndär riktigt stor och sockrig bananasplit men ett ton av chokladsås men det enda jag hittade var en glasstrifle med moccasmak. När jag kom hem gjorde jag en egen hälso banana split med keso, bär och bipollen och egen chokladsås. Gott det med och passar perfekt till frukost med en smörgås till. Proteinrikt, vitaminrikt och smarrigt!

     

1 port:

1 banan kluven

1dl keso + blåbär och vanilj

1dl keso + jordgubbar

1dl keso + hallon

Topping:

Bipollen, nötter, granatäpple, frön

Chokladsås: 1msk kokosolja, kakao, 1msk agavesirap


One thing I really love is Banana split! During my vacation in Spain I was looking frantically for one of those enormous and really sweet banana splits but the only thing I found was an ice cream trifle with mocca flavour. When I got home I made my own healthy bananasplit with berries, bee pollen and chocolate sauce. Perfect for breakfast with a complimentary crispbread sandwich. High in protein, vitamins and really tasty!

1 portion:

1 Banana cleaved

1dl cottage cheese + blueberries and vanilla

1dl cottage cheese + strawberries

1dl cottage cheese + raspberries

Toppings:

Bee pollen, nuts, seeds, pomegranate

Chocolate sauce: 1tbs coconut oil, 1tbs agave syrup, cocoa powder

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards