healthislife

Alla inlägg den 8 juli 2014

Av Livia - 8 juli 2014 19:23

Dagen har flutit på bra! Startade med en härlig frukost och sen ner till gymmet för lite styrka, fokuserade på tre basövningar, Benböj, Bänkpress och Frivänning vilket gick susen och efter återhämtningsmellis stack jag till skolan. Efter skolan tog jag en sväng på stan med en kompis och sen hem på lunch, som ni ser i receptet nedan. En perfekt combo med smak av Italien. Fullt med nyttiga fetter och fullvärdiga proteiner, vitaminer och mineraler från bl.a frön, olivolja och avokado och lykopen från de värmda tomaterna.


Har även tagit mitt första dopp i sjö i år, ovanligt sent för första doppet får jag säga!

         

Medelhavs tagliatellesallad med kokt frötorsk:

1 port:

200g torskfile

Vatten + ½ fiskbuljorngtärning

1.5msk rostade solrosfrön

50g fetaost

Citron

Svartpeppar, salt

Salladen:

½ avokado

1 blancherad tomat

Rödlök

1msk olivolja

Lite kokt tagliatelle kall (jag hade dinkel och spenat)

Lite blandad sallad


Koka torsken i vatten ca 5 min eller tills klar. Ta upp och låt kallna. Under tiden, gör salladen. Doppa tomaten en stund i det kokande fiskevattnet och skär i bitar. Blanda med övriga ingredienser till sallad och servera med kalla fisken, fröna, osten och droppa över lite citron.


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards