healthislife

Alla inlägg den 1 juli 2014

Av Livia - 1 juli 2014 19:39

Tisdag! Har varit på skolan som vanligt och det är väldigt intressant får jag säga! Åt sushilunch på stan med en kompis och hängde runt där ett tag, köpte ett linne b.la Hem, plockade svamp även idag, det finns massor, åt underbar middag och sörplar nu på en idé jag fick häromdan faktiskt, då jag käkade lunch på Max. såg nämligen att de har en ny smak på sina Lyxshakes, äppelpaj, då fick jag en idé på hur man kan hälsofiera den med ett högre näringsvärde. Har här även lagt till ett lager med underbart kanelmos på boten för varierande konsistenser. Själva shaken är krämig och smakar äpple, såsen är mättande och god med smak av jordnötssmör. Ett perfekt återhämtningsmål, mellis eller kvällis som både mättar och ger dig b.la protein, nyttiga carbs, bra fetter, vitaminer som C, E och mineraler som kalium, kalcium, zink och även fibrer på det. Kanel är även bra för matsmältningen!

       

Äppelpaj milkshake med jordnötskolasås

1 port:

Shaken:

1.5 dl kvarg

1 äggvita ( kan uteslutas)

1.5 dl mjölk

1krm bakpulver

Vanilj

1msk äppelmos osockrat

½ fruset äpple utan skal i bitar

½ frusen banan i slantar

Mixa med stavmixer.


Kolasås:

1 stor msk jordnötssmör

2msk mjölk

1tsk carobpulver


Kanelmos:

½ äpple

1msk kanel

Vatten

Koka upp och koka i 2 min eller tills äppelbitarna är mjuka. Mixa med stavmixer.


Lägg kanelmoset på botten av ett högt glas, sedan ett lager Shaken och toppa med kolasåsen. Drick.


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards