healthislife

Alla inlägg under juni 2014

Av Livia - 1 juni 2014 07:47

Now this is something I got to share! Igår kväll fick jag världens sug efter något riktigt sliskigt sött, något överflödigt och sockerchocks framkallande, jag fixade då till en av mina gamla favvisar. En krispig granolaboll fylld med choklad och kaffekola. Jag kände samtidigt för glass så jag fixade mitt standarsrecept på proteinglass som jag under höstlovet gjorde varje dag med olika smaker.


Ni som älskar Ben & jerrys ( vilket inte jag gör) kommer att älska denna glassen med crispbollen då den är överflödig på alla sätt, men ibland behöver man något riktigt maffigt och supersött. Dessutom är detta betydligt nyttigare än ben &jerry, helt utan tillsatt socker, med fibrer och långsamma kolhydrater från havregryn, linfrön, omega 3 från chia, antioxidanter från kakao och protein från ägg, mjölk och kvarg. Servera som ni vill ,jag körde på färska jordgubbar och banan och det blev det ultimata

lördagsgodiset!

   

Crisp ball:

1 riskaka

½ dl granola  ( pauluns kakao hallon)

1msk havregryn

1tsk chia och linfrön

½ dl proteinpulver ( cookies and cream)

1msk jordnötssmör

1tsk mjölk

Vanilj och smörarom

Fyllning:

1msk kakao

½ dl proteinpulver ( cookies and cream)

1msk mjölk ev: mer

1krm kaffepulver

Vanilj

Blanda allt det torra, blanda det blöta i mikron tills smält. Låt svalna lite och blanda sedan med det torra. Forma en platta mellan två bakplåtspapper och lägg i frysen när du gör fyllningen.


Blanda allt till fyllningen i en skål och bre sedan över plattan med granola. Forma en boll så att  fyllningen stannar i bollen och lägg i frys några h. ta upp 10 min innan den ska ätas.


Proteinglass:

2dl agar mjölk ( 2dl mjölk kokat med agar agar eller gelatin till en fast form)

1dl kvarg

1 ägg

1 skopa proteinpulver choklad

1msk kakao


Mixa med stavmixer och kör i glassmaskin 25 min.



Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards