healthislife

Alla inlägg den 28 juni 2014

Av Livia - 28 juni 2014 20:49

Ah, vad skönt det är att bara koppla av ibland. Idag har vi haft en alv slödag. Började med min pepparkaks banan frozen yoghurt ( recept på bloggen) toppat med paulun granola och smörgåsfrukost ( brukar piffa till helgfrukosten) och fortsatte sedan med ett lugnt, och jag menar lugnt spinningpass. Åkte ut till självplockningen av jordgubbar och plockade och betalde för 1kg men åt sedan två jordgubbar för varje jag plockade så ar idag konsumerat sisådär 3 kg jordgubbar! Dagens C vitaminbehov, haha.   Fortsatte med lunch, storhandling och kom sedan hem där jag med mamma har suttit från 15.00 och kollat på brittiska mordserier. Käkade sushi från favvostället, några praliner köpta på min londonresa och sitter nu och käkar kvällsmål, som också är kvällens recept. En snabbbakt surdegsbrödkaka toppad med smör, ost och rivet apelsinskal med honung på halva och stekt ägg och kalkon på andra, till det äts hallon och kardemumaglass. Otroligt gott är båda delarna och näringsrika med. Sockerfritt, gluten & vetefritt, bra för maggen, som jag brukar säga. Imorn startas dagen med veckans andra gottefrukost, Yogurt, kvarg, vanilj, musli, torkade bär, nötter, jordgubbar, banan, Chokladsås och äggkaviarmacka på det. Hörs imorn!

 

Surdegs brödkaka:

1 port:

0.6dl havremjöl

0.3dl sojamjöl

0.2dl vetegroddar

1msk fiberhusk

Salt, fänkålsfrön, kummin

½ riven morot

50g färdig rågsurdeg ( typ från kronjäst, finns på kylavdelningen)

1-4 msk vatten

Blanda det torra och rör i surdeg och vatten. Forma en boll och låt jäsa i tre timmar. Platta ut till en kaka och grädda 200 grader 15 – 25 min.

Servera med  1 stekt ägg, tomatpuré på ena och becel, ost, rivet apelsinskal, honung och gurka på andra.

Jag åt även lite hallon & kardemummaglass till:

1 äggvita

0.75dl mejerifrimjölk

1msk kakao

½ msk carob

½ msk hampaprotein

1msk sötning

Vaniljarom

1.5dl frysta ärtor

½ frusen banan i slantar

100g frysta hallon

Kardemumma

Mixa med stavmixer och ät.



Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards