healthislife

Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Livia - 26 juni 2014 13:15

Nejmen god förmiddag! Har ni märkt hur alla ( kanske t.o.m ni) hetsar och oroar sig för det är med sommar? Den perfekta bikinikroppen, inte unna sig glass och sånt som hör sommaren till och helt enkelt är oförmögen att slappna av? Om ni känner igen er så är ni absolut inte ensamma, Sommarperioden är faktiskt den period då kroppsfixeringen växer sig starkast! Men varför denna press? Jag har i hela mitt liv sett sommaren som en vilo-säsong, då man drar ner på träningen, unnar sig mer och bara tar det lugnt. Känn inga skuldkänslor för att dina vanliga fyra träningspass per vecka byts ut mot en jogg och en powerwalk, njut till fullo av glassen och ta en till imorgon om du känner för det, ligg i hängmattan och läs en bok och bara njut! När man förbjuder sig/oroar sig för saker leder det ofta till att man mår dåligt och till att när man väl tillåter sig själv något så utvecklar man istället ett ohälsosamt hets beteende. Ett sådant är mycket svårt att ta sig ur så se till att aldrig hamna där. Jag vet att ni är rädda för att förlora era snygga kroppar ni kämpat för och jo, jag håller med om att kroppen förändras när vi ändrar vanor, jag har själv förlorat mitt sixpack på dessa korta sommar veckor, men det kommer tillbaks när man sen går tillbaks i sina gamla rutiner. Och en grej man inte förlorar så lätt är sin grundkondition och grundmuskler. Så Don´t worry. Nej nu är det sommar och nu ska vi njuta, eller hur!?


Och njuta kan jag säga att jag verkligen gjorde för några timmar sedan när jag på förmiddags – kaffet smakade denna underbara skapelse som har stått i kylen sedan igårkväll. Jag har alltid varit svar´g för kärleksmumms och har sedantidigare ett superrecept på det här på bloggen där svarta bönor figurerar. Dem var jättegoda men nu kände jag för att testa ett  nytt recept på dessa och denna skapelse blev faktiskt ännu godare! Nyttig är den också ( även om det slank ner en och annan ballerina till kaffet också, men sommar sommar). Dadlar, mörk choklad och lite stevia ger sötman och näringsrikt sojamjöl och B-vitaminrikt havremjöl är vårat vetemjölssubstitut. Kokosmjölk ger oss en mejerifri frosting och pumpa ger konsistens men även beta karoten och andra vitaminer. Ägg är som ni vid detta laget vet, en utmärkt protein och mineralkälla och kokos innehåller bra, medellånga fettsyror. Och smaken sen, GUDOMLIG! Receptet ger dig en längd som går att dela i max fem bitar eller ätas hel som ett träningsmellis, gör som du vill!

     

Kärleksmums:


1 ägg

2 dadlar+ ½ dl kaffe

1 dl pumpa

Vanilj

Sötning

1tsk kokosmjöl

1tsk sojamjöl

1tsk bakpuver

Salt

2/3 dl havremjöl

1msk kokosmjölk full fat

1 ruta mörk eller sockerfri choklad

Vispa ägg och sötning. Slå varmt kaffe över dadlar och låt stå. Mixa dadelsmet med pumpa oc låt bli kallt. Rör ihop det torra med äggblandning och tillsätt kokosmjölk och dadel pumpapuré. Lägg i en smord form och grädda 175 grader 15 – 20 min. Ta ut och låt svalna.

Frosting:

1msk tjock kokosmjölk

1 ruta mörk eller sockerfri choklad

1krm kaffepulver

Vanilj

Rör ihop allt i micron tills chokladen smält.  Låt svalna och bre på den kala kakan. Toppa med 1 msk rostad kokos.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards