healthislife

Alla inlägg den 25 juni 2014

Av Livia - 25 juni 2014 13:11

Hejej, vaknade 7 och njöt av denna underbara frukost! Oerhört näringsrik med chiafrön, kakao, hampa, carob, kokosvatten och pumpa. Kompotten är rik på A vitamin men du kan lika gärna käka puddingen utan kompotten den är god så med! Jag hade en skiva groddat rågbröd med ost, ägg och kaviar till. Smaken av puddingen är verkligen otrolig riktigt krämig och god!


Nu ska jag njuta av lite glass innan jag ikväll sticker iväg till en kompis för filmkväll, ha det gott!

       

Chiachokladpudding med morots och gojikompott:

1 port:

Pudding:

1dl kokosvatten

1dl pumpapuré

1msk hampaprotein

1msk kakao

1msk carob

2msk chiafrön

1msk sötning

Vanilj

Mixa ihop och ställ i kylskåp mist 1 h.

Kompott:

1 liten riven morot

1msk gojibär

½ dl morotsjuice

1tsk honung

Ev: lite saffran


Servera med puddingen och en god granola, jag hade groddad bovetegranola med spirulina, lucuma, carob och mesquite.



Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards