healthislife

Alla inlägg den 24 juni 2014

Av Livia - 24 juni 2014 20:28

Hej, nu var det dags igen! Tisdag idag är det va? Det blir så svårt att hålla reda på dagarna när man har lov….. Hursomhelst, började dagen med frukost och en snabb promenad med vovven innan det bar av mot sommarskolan ( hehe hade visst inte lov), som jag har berättat så läser jag ett extra ämne i sommar för att kunna läsa et annat nästa år. Efter det blev det lunch på Max och sen hem för lite PT plugg, jag ska utbilda mig till PT i slutet av sommaren så för studerar lite. Efter mellis, som ni ser nedan, Kvarg med vanilj, Groddad granola och torpet plockade smultron från midsommar.     Efter det var det terminens sista IT pass på friskis och sen hem för middag som också är kvällens recept: Vårrullar fyllda med lax, räkor, avokado, rostade cashewnötter, hampafrön och grönsaker och en sötsyrligdippsås till det.  Nyttigt, enkelt och gott, med asiatisk toutch!

       

Rispappersrullar med hampafrön och sötsur sås:

1 port:

Rullar:

2 rispapper

Hackad röd/vitkål

Hackad purjo/vårlök

Strimlad morot

Böngroddar

½ dl hackade och rostade cashewnötter

1msk hampafrön

2 skivor kallrökt lax

Räkor

½ avokado


Lägg allt i uppblötta rispapper och rulla ihop.


Sås:

1msk soja

1tsk agavesirap

¼ lime saft och skal

Lite chili

Riven ingefära och vitlök

Ev: koriander

Jag serverade även med algsallad


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards