healthislife

Alla inlägg den 19 juni 2014

Av Livia - 19 juni 2014 09:23

God morgon, har varit uppe sedan halv sju och bakat kanelbullar till midsommarfirandet imorgon. Som det ser ut nu lär det väl bli en regnig midsommar, som vanligt då!


Tänkte dela med mig av ett jättegott post workout recept på en proteinrik och underbart krämig chokladpudding med väldigt få ingredienser. Detta kan jag säga är något ni MÅSTE testa då det fanemig var godare än ekströms chokladpudding. Med protein och mineraler från ägg, antioxidanter från kakao, kalcuim från mjölk och dessutom är den sockerfri om du använder annan sötning än socker. Nu får ni ha en bra morgon.

 

Krämig chokladpudding:

1port

2dl mjölk (jag använde alpros rismjölk med kokossmak)

1msk kakao

2msk sötning

Vaniljarom

1 ägg

Koka upp allt förutom ägget. Under vispning, rör i ägget och låt tjockna. Ställ i kylskåp minst 2h och servera med jordgubbar.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards