healthislife

Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Livia - 8 juni 2014 20:25

Hola amigos! Söndag idag och började tidigt med min favvofrukost ( en av dem) pumpa och chokladglass med groddad bovetegranola, gojibär, en kiwi och en ägg – ost och kaviar macka, mmmmm yummy! Fortsatte med hundprommenad i det skiftande vädret, ekonomiplugg, bokslut och sedan blev det lunch på landet, grillning och cool som man är blev man grillansvarig! Hem för mellis, glass där med och sedan ner till friskis för ett cirkelfys som gick helt OK. Hem på middag och nu inväntar jag glass ( idag igen och för tredje gången idag, men det är ju sommar!).


Receptet jag gaska ge er idag är från förra veckan och det är på en av de godaste sallader jag tillverkat. Smakerna gifter  sig och konsistenserna med, och hälsofördelarna är många! Chiafrön, mandlar och granatäpplekärnor, med broccoli, spenat, fetaost och sojabönor, quinoa och tranbär är alla supernyttiga! Söt från frukt och bär, salt från mandlar och ost och syrligt från den inlagda löken Love in progress!

       

Grön supersallad:

1 port:

Spenat

Finskivad brocolli och fänkål

2msk sojabönor

Mynta

2/3 dl kokt quinoa

½ avokado

2 tillagade innerfiléer av kyckling

Salt, peppar

Granatäppelkärnor

40g smulad feta eller getost

Topping:

1msk torkade tranbär

1 näve kung markatta tamarimandlar eller sojarostade

1tsk chiafrön

Inlagd lök:

½ rödlök  skivad

1msk honung

Salt

1msk vatten

2msk vinäger

Låt ligga i mist 1 h.



Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards