healthislife

Alla inlägg den 28 maj 2014

Av Livia - 28 maj 2014 15:35

Usch vad iskallt det är idag, var nere och handlade förut och köpte jordgubbar och killarna som stod i ståndet och sålde hade stora ulljackor och vantar på sig. Har varit ledig idag med och ar faktiskt inte gjort något alls, bara suttit vid TV:n, bakat, ätit, lagat mat, ätit och vilat lite mer… Ibland behövs sådana dagar också. Ska senare ikväll ner på bio, premiären av den nya filmen med Angelina Jolie! Hoppas den är bra! Drickan är redan inhandlad och nu saknas bara popcornen. Har ni märkt hur dyrt det ar blivit att gå på bio, inte bara biljetterna utan popcornen, snaxen och nu ska man tydligen ha 3D glasögon på alla filmer.


Gjorde mig precis lite mellis, en spinn på en långvarig favorit, hampa kaksmet! Nyttig med fibrer och proteiner från bönor, hampa och kvarg och kolhydrater från frukt och havre med antioxidanter och bra fetter från kakao. Smakar klibbigt och gott som kaksmet och kan smaksättas hur du vill, bara kör på!

   

Hampa kaksmet med hallonsylt:

1 port:

1msk hampa protein

1.5msk kakao

1.5 msk kokosmjöl

1.5msk havremjöl

Stevia

1msk äppelmos eller dadel

1 päron

1 dl svartabönor

1dl kvarg

2msk mjölk

1 äggvita

Vaniljarom

1 frusen banan  i slantar

Hallonsylt:

1dl hallonpuré ( puréade hallon)

1tsk chiafrön

Servera med:

Hallonsylten och kakaonibs, päron

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards