healthislife

Alla inlägg den 27 maj 2014

Av Livia - 27 maj 2014 16:37

Tisdag och snart sommarlov, har mått lite dåligt idag, troligtvis pågrund av vädret och stress. Har haft två prov som gick dåligt och var hemma på lunch idag med mamma. Blev väckt vid sextiden imorse av en hund som ville ut och spy, så det var bara att ta på sig foppatofflorna och tröjan och gå ut i de isiga vindarna med hunden.


Är precis hemkommen från skolan och smidigt nog så stod melliset där i kylen och bara väntade! Det blev en underbart krämig chiakräm med kakao, mango apelsin och banan, toppat med en groddad bovetegranola med smak av carob, mesquite och lucúma. Mättande, god och fullproppad med vitaminer, proteiner, mineraler och antioxidanter.

   

Chokladchia kräm:

1/3 mango

½ banan

½ apelsin skal och saft

1.5 msk kakao

1msk hampaprotein

Vanilj

1msk chiafrön

1.5 dl kvarg eller silkestofu/vegankvarg för vegan


Mixa med stavmixer och låt stå i kyl minst 1 h, servera med valfritt, jag körde på groddad bovetegranola smaksatt med carob och mer. 


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards