healthislife

Alla inlägg den 25 maj 2014

Av Livia - 25 maj 2014 19:00

Hej på er, hoppas eran helg har varit bra och att ni verkligen har njutit av solen då prognoserna säger att kommande vecka ska det vara sämre väder, buhu :(


Själv har helgen spenderats på en intensiv ledarkurs med två dagar i sträck med föreläsningar, grillning, tacos och härliga människor. Kom hem rätt sent på eftermiddagen idag och åkte då ut med mor ( på morsdag) och hund till et hundbad där hon fick simma av sig, något hon älskar. Jag och morsan köpte glass och njöt vi med. Hem igen och lite småhungrig, så drog till med kvällens recept, fräsch, grön supersmoothie, nästan som glass och supernyttigt lökbröd med an härlig topping. Fullt med C vitaminer, E vitamin, bra fetter, och fibrer. Dessutom har mynta en bra effekt på matsmältningen så tugga gärna på ett blad efter måltider. Detta var dessutom underbart gott och lite lagom sådär när man inte är superhungrig. Ska senare ladda upp med en banan, kvarg trifle toppad med nyinköpta chokladringar från frebaco, Frax tror jag de heter, lite gottis ska det vara ;) Bara att ladda för en ny vecka och inte veta om man ska vara glad eller ledsen för att ens SISTA sommarlov närmar sig!!

   

   


Smoothie 1 port:

½ päron

½ frusen banan

1dl kokosvatten

½ dl mandelmjölk

Vanilj

Rivet skal och saft av ½ lime

1 näve spenat

1tsk physilium eller chia eller linfrön

Ev: 1 kapsyl mjölksyrabakterier

Mynta

Toppa med spirulina, chorella eller vetegräs


Lökbröd med avokado topping:

1 skiva lökbröd ( recept på bloggen)

Hackad vitkål

Salt, svartpeppar, lökpulver

1tsk vinäger

½ avokado i kuber

Blanda och toppa brödet, servera gärna med kalkon eller skinka.


Lökbröd:

1 ägg

1dl keso

Persilja

2 små tomater

½ riven gullök

Oregano

½ dl pofiber

1msk fiberhusk

1msk sojamjöl

½ dl havremjöl

1msk hampafrön

1tsk bakpulver

Mixa allt och bred ut på bakplåtspapper. Toppa med lökringar. Grädda 175 grader ca 20 min.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards