healthislife

Alla inlägg den 22 maj 2014

Av Livia - 22 maj 2014 12:41

God förmiddag, och  en solig sådan. Imorse när jag vaknade vid 7.45 trodde jag helt ärligt att jag var i Spanien. Steg upp och åt en blivande favorit, Ärtglass, idag toppat med mango och groddat bovete, serverat med en riskaka med keso, ajvar relish, kalkon och basilika och ett ägg och en kiwi till det. Mumma!

 

Softat lite, jag är juh ledig idag och har också fått in en superskön joggingtur i värmen. Senare ska jag, vovven och en friendo ut på promenix och ikväll ska jag ner på stan för picknick middag. Jag funderar på att skriva ett inlägg om ”platt mage” senare, då många vänner har bett om det men det är ett ämne som jag tycker man kan skriva mycket om( både positivt och negativt) så det tar jag i ett annat inlägg, kanske i eftermiddag. Skriv gärna önskemål på inlägg! Dagens recept i alla fall; det är faktiskt från gårdagens kvällis, en underbart len och näringsrik apelsinchoklad mousse!


Med hampa som är rikt på näringsämnen och protein, chiafrön fulla med omega 3 & 6, kokosmjölk som är skonsamt för magen och superantioxidanter från kakao kombinerat med apelsinens C vitamin är detta ett perfekt kvällis innan nattens fasta. Dessutom är den otroligt len i konsistensen och ar mild smak, sötad med järnrika dadlar.

   

Ingredienser 2 port:

2 dl kokosmjölk

2msk chiafrön

2 msk hampaprotein/frön

2msk kakao

Vaniljarom

3 dadlar

½ pressad apelsin och skal

2-3 msk kokosvatten/vatten

Mixa med stavmixer och ställ i kylen minst 8 h.


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards