healthislife

Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Livia - 21 maj 2014 10:44

Hejsan svejsan, solig onsdag! Vaknade 05.00 imorse ( fråga mig inte varför) och inte ens hunden som brukar vara morgonpigg var vaken. Tvingade mig själv att ligga kvar i sängen till 05.40 oh gick sedan upp och käkade frukost. Gick till skolan vid sjutiden och är nu hemma på lunch. Senare ikväll ska jag prova på kickboxning med en kompis och vi får se hur det går…… Om jag inte bloggar på länge ligger jag säker knockad på sjukhus, haha:)


Här kommer i alla fall dagens recept som är gårdagens frukost, som jag loovade att jag skulle ge er idag! Det bestod av en riskaka med keso och grillad lax och receptet: Chaikaksmet. Bra frukostsmet tycker jag då den innehåller bra kolydrater från havremjöl, banan, Protein från hampa, kvarg och äggvita och slutligen fett från kakao, kokosmjöl och en massa mineraler och vitaminer på det! Njut gärna med andra smaksätttningar som du tycker om, min favorit är kakao, pumpa, vanilj, jordnötssmör och banan serverat med gojibär eller min hampasmet Original som jag ska ge er receptet på senare någon gång ;)

 

Chai kaksmet till frukost 1 port:

1msk hampaprotein

1msk kakao

1 msk kokosmjöl

1msk havremjöl

1msk sötning

Kardemumma, nejlika, kanel

Vaniljarom


1.2 dl bakad pumpa

1dl kvarg

 Äggvita/mjölk

1 frusen banan


Mixa tills slätt. Toppa med valfritt, jag toppade med groddat bovete, körsbär och sharonfrukt.



Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards