healthislife

Alla inlägg den 27 september 2013

Av Livia - 27 september 2013 19:42


Hej på er! Nu har jag varit hemma i en vecka ledig då jag börjar i den nya skolan på tisdag. Det är härligt och man får tid att laga mat och testa nya recept plus att kolla runt på olika bloggar. Dock känner jag att det har blivit lite mycket TV och slapptid! Idag hade jag en riktigt dålig dag, var deppig, hade huvudvärk och mådde illa. Jag gick förbi mataffären och köpte något som jag inte brukar gilla till middag. En stor burk FISKBULLAR i hummersås, men jag hade verkligen craving efter det. Det var konstigt nog riktigt gott med lite potatis och ärtor och det blir nog min nya mys mat!!! Nu ska jag fixa en enportions kladdkaka och kolla lite på film.


Detta blev lunchen igår, an hälsosam kycklingburgare med asiatiska influenser. Low carb men kan lika gärna matas upp lite med något grovt bröd om man kanske rört sig mer den dagen. Chili sätter igång förbränningen och avokado ger E vitamin. Mango tillför en god sötma och beta carotene. Jag valde bort dressing mot en underbar klick Philadelphia light och volia, du har en underbar och nyttig burgare!

     

1 port ingredienser:

Burgare:

1 stor kycklingfilé á 250 g

3 xm purjolök

1 vitlöksklyfta

2cm chili

1/3 paprika

Spiskummin, paprikapulver, salt, vitpeppar, spiskummin, persillja, curry

¼ gullök

1 tsk olivolja

Ceviche:

Prjolök

1cm chili

Paprika

½ avokado

1/3 mango

Lite lime skal och juice

Salt, svartpeppar

Övrigt:

Lök, paprika

Philadelphia lök och paprika

Salldsblad


Mixa eller mal allt till biffen. Forma en bif och stek i oljan.  Stekl 5 min på ena sidan och vänd sedan. Lägg på lock och stek tills genomstekt.


Skär allt till cevichen fint och blanda sedan.


Bre på philadelphia på biffen och lägg på salladsblad. Toppa med cevichen och ät.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards