healthislife

Alla inlägg den 24 september 2013

Av Livia - 24 september 2013 19:33

Hejsan svejsan!Några dagar sedan jag bloggade nu men har haft fullt upp! Jag ska nämligen byta gymnasieskola! Sen var jag på persisk restaurang igår och det blev ganska sent annars hade jag faktiskt tänkt blogga då! Är i alla fall frisk nu och börjar långsamt komma tillbaks i mina gamla träningsrutiner.

Jag har sett på både caféer och nätet att det nya är Cakepops! Kakor som ser ut som klubbor och när jag såg det i Ica katalogen tänkte jag att jag måste testa. Mina är helt fria från raffinerat socker och endast sötade med frukt! Med chiafrön är de rika på omega 3, Low carb och full med antioxidanter. Söta är de också, eller vad tycker ni?!?


     

Ingredienser 4 st:

½  mogen banan

1 äggvita eller ( 1msk linfrö och 2msk vatten för vegan)

1msk mjölk

2msk kokosmjöl

1msk mandelmjöl

½ tsk bakpulver

1tsk chiafrön

Vaniljarom

½ tsk apelsinskal

+ 20 g mörk choklad smält eller egen ( kokosolja, agave, kakao) jag använde Marabou 86%

Kokos eller strössel eller hackade nötter


Mosa banan med vätskor. Blanda torrt och rör i blött. Forma fyra bollar och grädda 200 grader 15 min i ugn. Kyl ned i kylskåp. Doppa i smält choklad och rulla i kokos. Kyl ned och ät!!

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards