healthislife

Alla inlägg den 5 september 2013

Av Livia - 5 september 2013 21:30


Hej, jag hade tänkt mig ett längre inlägg idag, men det har hänt så mycket idag att jag inte har haft tid.  Som ni vet har jag varit förkyld hela veckan och idag skulle jag även till vårdcentralen. Gissa vad de ville göra där, jo ta blodprov, som jag tycker är så obehagligt. Jag svimmade som jag gjort en gång tidigare vid provtagning och har känt mig dåsig sen dess.  Nu sitter jag lugnt med en skål nypoppade popcorn och tänkte att jag äntligen har ork nog att blogga.


Detta receptet gjorde jag för några dagar sedan och det var en lätt rätt med uppfriskande smak. Tack vare keson blir denna cheesecake till skillnad från en riktig mer proteinrik och med lägre fetthalt. Nyttiga fetter från laxen, pepparrot förbättrar matsmältningen och är dessutom rik på C vitamin. Om du, som jag, väljer ett sånt där kompakt rågbröd med bara 3 ingredienser får rätten ett lågt GI och fullt med fullkorn. Imorn ska jag försöka ta mig ner och träna för första gången denna vecka, yey! XD

 

Ingredienser 1 port:

1 laxfilé

Dill

Svartpeppar, salt

Cheesecake:

1 skiva á 50 g rågbröd ( helst jästoch vetemjölfritt)

100g keso

½ tsk pepparrot

½ Citron, skal och saft

Salt, peppar


Lägg kryddor på lax och grädda 225 grader 15 – 25 min.

Mixa keso och övriga ingredienser slätt och bre på rågbröd. Ställ 20 min i kylskåp.


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards