healthislife

Alla inlägg den 3 september 2013

Av Livia - 3 september 2013 18:38


Ett enkelt mellis med bra fetter, fibrer från müsli, antioxidanter från bär och kalcium från yoghurt. Färgglatt och gott, passar perfekt efter träningen eller som näringskur när man är sjuk.


Nu har det hemska hänt igen, det som alla hälsofreakar hatar och fruktar. Det som träningsnarkomanerna gör allt för att undvika…… Ja, jag är förkyld!!!!!    Det har blivit regelbundare nu då jag tidigare knappt blev förkyld en gång om året och nu närmare fyra. Jag tror helt enkelt det beror på stress, jag går i tvåan nu och det är mycket plugg. Jag hade inte ens kommit igång med träningen efter sommarlovet förrän jag blev förkyld och nu tvingas ha ett nytt uppehåll. Jaja, sånt är livet, och man ska absolut inte träna när man är sjuk och har ont i halsen då det alltid förvärrar infektionen och kan leda till värre problem! Att vara hemma några dar från gymmet och ta lugna promenader istället är inte världens undergång, eller hur! XD

 

Ingredienser 1 port:

½ avokado

1dl yoghurt

½ dl keso

Mynta eller pepparmintarom

1msk stöning

5 björnbär

Vaniljarom

+ müsli

Mixa avokado med yoghurt, keso, mynta och sötning med stavmixer. Skopa ur halva satsen i ett glas. Mixa andra satsen med björnbör och vaniljarom och skopa i resten i glaset. Strö över müsli och ät.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards