healthislife

Alla inlägg den 1 september 2013

Av Livia - 1 september 2013 17:13

Första september, första höstdagen!

Dagen har varit ganska chill. Vaknade sent och käkade helgfrukost. Efter en snabb joggtur åt jag lunch och sedan bakade jag receptet nedan. Kakan är väldigt god med ett glas mjölk. Den är rik på kalium, protein, B vitamin och helt sockerfri. Bara naturliga råvaror och riktigt god smak. Den smakar bäst efter en dag i kylskåp då sötman har góat till sig.

 



Ingredienser:

1väldigt mogen banan

Ev: 1msk sötning

Kanel, kardemumma

1tsk bakpulver

0.7 dl havremjöl

2msk kokosmöl

1msk sojamjöl

0.5 – 1 dl mjölk eller yoghurt

1 ägg

5 valnötter


Kokosolja eller Becel

Kokos


Blanda de torra ingredienserna i en skål. Vispa ägg och mjölk eller yoghurt  med mosad banan och rör i de torra ingredienserna. Smörj en liten form med olja och strö över kokos. Häll i smeten och grädda 15 – 20 min i 225 grader. Ta ut, låt svalna, ställ i kylskåp eller ät direkt.


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards