healthislife

Alla inlägg den 20 juni 2013

Av Livia - 20 juni 2013 15:00

Glad midsommar i förskott! Imorn åker jag iväg till min mormor för att fira midsommar och kommer då inte skriva på några dagar. Här ger jag er ett recept på en hälsosam, sockerfri, mjölfri, smörfri och low carb typisk sommar gräddtårta. Fin att titta på, utsökt att äta och välgörande för kroppen. Kan man önska sig något mer? Ha en bra midsommar!

     

Ingredienser 1 port:

½ tsk bakpulver

2msk kokosmjöl

4tsk sötning

1msk mandelmjöl

1 ägg

2/3 – 1 dl mjölk

Salt

½ citron skal rivet

Kesokräm:

2msk keso

1- 2msk mjölk

Vaniljpulver

Ev: sötning

Mixa slätt med stavmixer

Sylt:

½ dl jordgubbar eller hallon, mixade slätt

Grädde:

1 – 2 äggvitor

2msk turkisk/grekisk yoghurt

1msk sötning

Vispa vitorna med sötning till hårt skum, rör i yoghurten med sked försiktigt.


Blanda de torra ingredienserna. Vispa ägg, mjölk och sötning ljusgult och fluffigt. Rör i de torra med en sked. Smeten ska vara kletig som sockerkakssmet så tilsätt mer mjölk om det behövs. Fyll en stor muffinsform eller mini kakform, ca 9 cm diameter. Grädda ca 15 min 225 grader. Ta ut och låt svalna i kylskåp. Skär muffinsen i två eller tre delar som en tårtbotten. Smeta på kesokrämen som lager 1, jordgubbs/hallonsylten på lager 2 och ” grädden” över hela kakan. Ät direkt.



Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards