healthislife

Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Livia - 12 juni 2013 12:22

Sommarlov!! Jag är precis hemkommen från skolavslutningen och nu har jag 10 veckors frihet framför mig. Nu i eftermiddag väntar lunch och sedan middagspicknick och kompishäng. Bra start på lovet. I dag ger jag er också ett härligt sommarrecept på friska citronbiskvier utan socker och smör. Med nyttiga fetter från yoghurt och mandlar och protein från äggvita. C vitamin från citron och bara nyttiga sötningar. Enjoy! PS: Sorry att bilderna blev så fula, jag var så ivrig med att hugga in att bilderna blev prio två XD

     

Citronbiskvier:

200g Skållade mandlar

0.75 – 1 dl Äggvita

3-4msk Sötning ( agave, honung, stevia, kokossocker)

Fyllning:

1 citron Skal och 1.5tsk saft

1.2dl turkisk  yoghurt eller Kesella

3msk Sötning

+ mörk choklad


Låt mandlarna liga i ljummet vatten över natt eller lägg dem i kokande några min om du har tidsbrist. Ta av skalet och mixa grynigt med stavmixer. Låt svalna och rör i sötning och lätt vispade vitor. Spritsa ut rundlar ca 7 cm diameter och 3 – 6 cm tjocka och grädda 9 – 13 min 200 grader eller tills gyllenbruna och krispiga. Ta ut och låt svalna.


Rör ihop fyllningen och låt stå i kylskåp. Klicka på på de kalla biskvi bottnarna och ställ i frysen 10 min. Smält under tiden mörk choklad i en mugg i vattenbad. Ta ut biskvierna en och en och doppa i chokladen. In i kylskåp för att avnjutas m en stund.


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards