healthislife

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Livia - 10 juni 2013 08:27

Usch, det är riktigt ruggigt ute idag, sånt väder som gör att man verkligen inte vill gå ut eller ens ta av sig morgonrocken. Men med bara två skoldagar kvar antar jag att man måste. Det här är inte det vädret jag förväntade mig den 10/6, jag hade tänkt mig sol, värme, shorts och bad. Man får helt enkelt göra det bästa av situationen. Jag tänkte idag dela med mig av ett recept som inte är mitt. Ni som ( precis som jag) följde Svenska Hollywood fruar redan från början vet att det fanns en fru som hette Lena Jolton och att hon genom programmets gång blev känd för sin ” Sex gröt”. Genom att kolla på olika forum och se om avsnittet har jag kunnat återskapa den och vad den innehåller. Jag fick såklart inte rätta proportioner av mängden av vad allt innehåller men jag fick ingredienserna. Utefter det har jag testat mig fram med rimlighetsmetoden. Resultatet blev en god del av en frukost som jag ofta gör när jag gör gröt.

     

Ingredienser 1 port:

1dl havregryn

1tsk macapulver

2msk russin

10 mandlar

½ tsk gurkmeja

½ tsk kanel

+ mjölk, agave/honung, gojibär

Koka ihop allt ca 2 min och servera med ovanstående.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards