healthislife

Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

Frappe frozen yoghurt med rostad kokos

Av Livia - 29 maj 2013 14:53

Fortfarande sjuk och ack så fel jag hade, det har blivit värre. Så hemskt att jag igår inte orkade blogga utan mest satt och försökte titta på TV med en skål popcorn. Jag hade glömt hur hemskt det var att vara sjuk då jag väldigt sällan är det. Mitt immunförsvar som är ganska starkt har skyddat mig hittills. Jag har dock en teori om när jag blev sjuk. Efter mitt senaste träningspass, i fredags. När man har tränat är nämligen immunförsvaret nedsatt för att det sker så många processer i kroppen att energin ägnas åt det så om man då kommer i kontakt med bakterier, som finns i folkmassor, t.ex på gymmet, så är man mer utsatt och blir lättare smittad.


Hursomhelst så ska jag ge er ett recept, even a sick girl has to eat, and she has to eat tasty food. Ni horde mig, det är viktigt att äta som vanligt vid sjukdom för att bibehålla styrkan och energin.  Om man börjar äta väldigt lite eller mager mat så går det snabbare att förlora musklerna och tar längre tid att komma tillbaks till sin forna styrka när man börjar träna igen efter sjukdom.


Dagens recept är en frozen yoghurt och som ni kanske vet så har det blivit en av mina favorit grejer att göra. smaken är idag är frappe ( kaffe) och rostad kokos med hela kaffebönor i om man vill. Man kan äta hela kaffebönor och för kaffeälskaren är det riktigt gott med extra styrka. Man kan även köra utan om man vill. Till detta serverade jag en macka med jordnötssmör och jordnätter formade till ett C för coffe XD

       

Ingredienser 1 port:

500g naturell eller vanilj yoghurt

1 – 2 msk sötning

1tsk kaffepulver utspätt i 1 tsk vatten

1msk kaffebönor


2msk rostad kokos ( rostad i torr stekpanna)


Blanda allt och kör i glassmaskin tills önskad konsistens, ca 30 min i min maskin. Eller frys halva satsen i iskubsformar och mixa med stavmixer och resterande sats.

 
 
Ingen bild

Annika

31 maj 2013 09:02

Jag älskar också frozen yoghurt och skulle leva på bara det om jag kunde. Vilken konsistens får den och vilken glassmaskin har du?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livia - 13 december 2014 21:46


God kväll, sitter här med mys mat och slötittar på en av de många filmerna som går och kände för att dela med mig av ett recept på en av mina favoritgrejer med julen. Som ni säkert har märkt så älskar jag pepparkaksdeg och att köpa hem och bara äta ä...

Av Livia - 12 december 2014 12:43

Heej, Vaknade sent idag, vid elva tiden och då blev det fin brunch med skottska TV serier på datorn. Min brunch bestod av en feta och kyckling äggviteomelett, en supergod halon och ingefära smoothie, ett äpple och ti det en macka med avokado. Men rec...

Av Livia - 8 december 2014 18:12

Japp mina vänner, det är som det står, paleo pepprisar! Super näringsrika, krispiga och goda med ätt kola ton. Enkelt med få ingredienser och dessutom nötfria, vete, smör och sockerfria! Testa som alternativ till det traditionella julbaket.     ...

Av Livia - 6 december 2014 19:29

Nu är det juligen, ju ju ju ju jul igen! Det är typ så  det låter överrallt på stan nu, så fort man går in i en butik. Jag har inte riktigt anammat The chistmas spirit men har gjort en del nyttigt julbak iallafall. Igår bakade jag denna Saffrans chee...

Av Livia - 2 december 2014 21:39

  God kväll! Snabbt inlägg! På ett mandelbröd, perfekt till frukost och urgott rostat eller inte. Gluten, vete, socker, jäst, smörfritt  och low carb. Try it!       Ingredienser 2 bröd: 1dl madelmjöl 1msk kokosmjöl 1tsk bakpulver 1ms...

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards