healthislife

Alla inlägg den 25 maj 2013

Av Livia - 25 maj 2013 17:09

Hejsan svejsan! Dagen har gått jäkligt snabbt. Efter yogan imorse åkte vi ut och shoppade, mest till mamma men jag köpte mig ett par shorts och hawaiian tropic sololja som jag ska ha på mina solsemestrar till Algarve och Barcelona i sommar. Just nu sitter jag och vovven och solar benen io sommarvärmen, härligt.

   

Mors dag i morn och jag slängde hastigt ihop en nyttig rultårta mini med smak av mango och kola. Kolasmaken kommer från carob som är rikt på magnesium. Hasselnötter ger oss E vitamin, mango beta carotene som bidrar till sommar lyster fin hy.

       

Ingredienser 1- 2 port:

1 ägg

1tsk vätska

1.5msk malna hasselnötter

½ msk kokosmjöl

1msk havremjöl

½ tsk bakpulver

1 – 2 msk kokossocker eller annat sött


50 g mixad mango

½ dl turkisk yoghurt


2msk kokos

½ msk carob eller kakao


Blanda de torra ingredienserna utan kokos och carob. Vispa ägg och vätska med sötning och rör i de torra. Bre ut i kvadrat på bakplåtspapper och grädda 5 – 7 min 225 grader. Rulla ihop med bakplåtspapper och låt svalna.


Blanda mango och yoghurt. Rosta kokos i torr stekpanna och blanda med carob. Rulla ut kakan och bre på yoghurten, strö över kokosen och rulla ihop kakan. Skär i skivor.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards